[O1]Czy to już czas na wymianę świec żarowych ? [FILM]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek81
    Drive
    • 2010
    • 49

    [O1]Czy to już czas na wymianę świec żarowych ? [FILM]

    tam masz taki przycisk pomógł wiec kliknij tym co pomogli
    krzysiek nowy moto
  • roLLo
    L&K
    • 2008
    • 1063
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1]Czy to już czas na wymianę świec żarowych ? [FILM]

    Witam. Jestem posiadaczem O1 ASV i podczas dzisiejszego odpalania się trochę zdziwiłem ponieważ trochę według mnie długo trzeba było się starać by silnik odpalił. Wiem że był duży mróz bo aż poniżej -20 stopni ale dzień wcześniej o wiele ładniej silnik odpalił. Akumulator mam 2 miesięczny ZAP Silver, przebieg 139000 i zalany pod korek paliwem ze stacji NESTE więc chyba dobrym. Proszę o ocenę. Pozdrawiam

    Link:

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      wyglonda ze masz popalone swiece ale jescze sprawdz
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • przemek77
        Ambiente
        • 2009
        • 100

        #4
        świece raczej masz ok przy -24 stopniach i tak ładnie pali.
        Następnym razem przy takim mrozie radze 2-3 razy podgrzać świece i dopiero odpalać.
        Nie masz czasem mało płynu w chłodnicy???
        Octavia 1,8 20V

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Przy padniętych, lub kiepskich świecach to auto raczej nie odpali przy -24. Widzę, że nie tylko u mnie zapala się kontrolka od temperatury :szeroki_usmiech Jak radzi przemek77 podgrzej wcześniej świece. Ja podgrzewam dwukrotnie i auto pali na dotyk.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Mrozy straszne. Ja wiecej jak -22 nie zobaczyłem u siebie. Co do palenia to też zależy od ogólnej kondycji silnika. Swoją drogą paliwo jakie nalałeś?
            Ja miałem zalane pod korek i po jednym grzaniu świec auto zapaliło aż miło, paliwka trochę w baku opadło i kręciłem podobnie jak Ty chociaż świece są ok. Sprawdziłem i paliwo się cofało do baku. Więc na zaworek przyszedł czas.
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8162
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez przemek77
              Nie masz czasem mało płynu w chłodnicy???
              pewnie trzeba tylko np. śrubokrętem druciki w zbiorniczku "pomacać" :diabelski_usmiech
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • roLLo
                L&K
                • 2008
                • 1063
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez alxxx
                Swoją drogą paliwo jakie nalałeś?
                No wiec co do paliwa to w sumie chyba żadna rewelacja--> full zbiornik zwykłego oleju napędowego ze stacji NESTE A24 a nie jakieś z ulepszeniami typu DIESEL GOLD ze Statoila albo Vpower z Shella i proszę nie traktować tego jako reklamy dla Neste oraz antyreklamy dla Statoila czy Shella .


                A co do płynu chłodniczego to jest tyle ile trzeba tylko przy mrozie około -23/-24 to z tego co wiem się płyn taki kurczy i dlatego lampka mrygała.


                PS. Zbliża mi się za 3 tyś. km wymiana oleju i chciałbym sprawdzić ile silniczek połknął oleju przy założeniu że przy poprzedniej wymianie wlano 4.5 litra bo chyba tyle do ASV wchodzi. A w ogóle to dziś sprawdzałem rano przed odpaleniem poziom oleju i ku mojemu zaskoczeniu oleju było: jak na bagnecie jest w dolnej części wyprofilowanie to w połowie odległości wyprofilowania jest takie chropowate pole, i olej był w dolnej części tego chropowatego pola. Czy nie jest przypadkiem zbyt mało oleju ?

                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                Komentarz

                • fryta1979
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 188

                  #9
                  Faktycznie brzmi jak swiece :-)) moja dokladnie tak samo odpalala przy -19 tyle ze jak wczoraj pojechalem swiece wymienic okazalo sie, ze zadna nie dzialala :-))))) Machanik powiedzial ze to jakis cud ze wogole odpalila :-))))))))

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7460
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez przemek77
                    Następnym razem przy takim mrozie radze 2-3 razy podgrzać świece i dopiero odpalać.
                    Dokładnie i czekaj, aż przekaźnik da znak i dopiero zaczynaj grzać znowu.
                    Mi AHF przy -27 pomimo 4-5 grzaniach nowych świeczek i nowym aku też odpalał po dłuższym kręceniu.
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • Space99
                      Rider
                      • 2008
                      • 275
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Ja przy -19,5 podgrzałem raz i połowe drugiego i zapalił na pierwszym obrocie wału
                      Świeczki bosch - roczne a paliwo to orlen
                      A olej w silniku to motul ... też ważna informacja jak olej gęstnieje
                      pozdrawiam Marcin

                      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                      Komentarz

                      • makog
                        Rider
                        • 2010
                        • 345

                        #12
                        Moja skodzina dzis po 24 h stania na dworze rano -20, jedno grzanie, zaraz po zgasnieciu kontrolki odpalana, trzy obroty i gadala równiutko :lol:
                        http://www.wimeb.markomp.net
                        Już nie moja Skodzina
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                        Komentarz

                        • 4tech
                          RS
                          • 2008
                          • 4199
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Mój AHF tak palił w zeszłym roku przy podobnym mrozie...
                          Dopiero po zimie zmieniłem świeczki, bo żadna nie grzała jak się okazało ops:
                          Tylko dłużej trzeba było kręcić :wink:

                          W tym roku, żadnego stresu z odpalaniem, grzanie 2 razy i na dotyk...
                          Paliwo cały czas z Neste, też bez reklamy, ale jeżdżę na nim non stop już 4 rok w tym autku i to nie mało, średnio ok 30-40 kkm rocznie...
                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                          Komentarz

                          • lu1985kas
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 191

                            #14
                            ja wymienilem 2 swiece, aku kilkuletni, silnik blisko 300tys, AHF, 10w40, i dzis w -22 odpalilem nie porownywalnie lepiej, w dodatku woda mi nie mruga... wyglada m i to jakby silnik Twoj mial slaba kompresje, nie mogl zaskoczyc, moj 2-3 obroty wału i strzal i chodzi.

                            dodam jutro filnik dla porownania

                            Komentarz

                            • Evil
                              Rider
                              • 2009
                              • 721

                              #15
                              roLLo, spokojnie, mam ten sam silnik, podobny przebieg i identycznie zapalam, dzisiał przy -19 musiałem aż trzy razy kręcić, ale najczęściej dzieje się to za drugim razem w te mrozy, dokładnie tak jak Tobie.

                              O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                              Komentarz

                              • lu1985kas
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 191

                                #16
                                obiecywany film:

                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_yRBAQa7zng[/youtube]

                                Komentarz

                                • alxxx
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1823
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                  #17
                                  lu1985kas Ale bateryjka już chyba kiepska nie? Po jednym grzaniu powinna też ładnie zapalić k
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz

                                  • lu1985kas
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 191

                                    #18
                                    bateryjka iw stanie nieznanym bo z nia auto kupiłem, ale wlasnie pierwszy obrot ma zamuła a pozniej to nabiera predkosci i strzal i pracuje, cos z rozrusznikiem nie teges po odpaleniu tak dziwnie rzezi...

                                    chociaz dzis bylo jeszcze inaczej 3 razy zakrecila i dopiero bum, ale zawsze ten 1 obrot walu ma taki jakby aku umieralo a wcale nie umiera bo drugi obrot i dalej juz idzie jak burza...

                                    nagram jeszcze jutro, ma byc -23

                                    Komentarz

                                    • t_kucyk
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 147
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Re: [O1]Czy to już czas na wymianę świec żarowych ? [FILM]

                                      Jeśli chodzi o nierówną pracę po odpaleniu (u mnie rozrusznik kręci szybciej - aku 2 letnia Varta Silver) to do przedwczoraj było okej. Teraz 2 dzień z rzędu silnik przez 10 sekund po odpaleniu chodzi jak u Ciebie na 3 cylindrach (obroty dół, obroty góra i trzęsienie się silnika).

                                      Podejrzewam świece żarowe, wymieniłem je 2 lata temu z padniętych oryginałów na Boscha.
                                      W poniedziałek pojadę do mechanika lub ASO i dam znać jakie są wyniki śledztwa.

                                      Komentarz

                                      • roLLo
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1063
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        lu1985kas, Słuchaj co do tego akumulatora to też u siebie słyszę coś dziwnego zaraz jak puszczę kluczyk gdy silnik odpali, przez chwilę tak coś jakby wyje. Pojawia się to tylko przy 1 rannym odpaleniu w takie mrozu bo w lato jest wszystko gitarka.

                                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                        Komentarz

                                        Pracuję...